PREHRANA MED NOSEČNOSTJO ZA ZDRAV RAZVOJ OTROKOVIH ZOB

PREHRANA MED NOSEČNOSTJO ZA ZDRAV RAZVOJ OTROKOVIH ZOB

V času nosečnosti je pomembna protektivna prehrana matere za zdrav razvoj otrokovih zob.
Ali ste vedeli?
Prenatalna zaščita otrokovih zob se začne že, ko je zarodek star šele 6 tednov.

Kako poteka razvoj otrokovega zobovja?

Razvoj otrokovega zobovja se začne že v 6. tednu nosečnosti, v 4. mesecu nosečnosti pa se začne mineralizacija zametkov mlečnih zob.

 
Ob rojstvu otrok so zobne krone mlečnih sekalcev večinoma že v celoti zgrajene, krone drugih mlečnih zob pa se postopno mineralizirajo v prvem letu otrokove starosti.
 
V zadnjem mesecu nosečnosti se že začne mineralizacija zametkov prvih stalnih kočnikov in prvih stalnih sekalcev.
 
V zadnjih mesecih nosečnosti se zaradi intenzivnih procesov rasti ploda in mineralizacije zob v materini krvi močno poveča potreba po mineralih, vitaminih in beljakovinah. Motnje v prehrani matere imajo v tem obdobju negativen vpliv na kakovost mineralizacije.
mineralizacija zob

Hrana med nosečnostjo, ki ugodno vpliva na razvoj otrokovih zob

Med nosečnostjo se prehranjujte s hrano, ki vsebuje dovolj železa, joda in folne kisline.
 
Vsebovati mora dovolj beljakovin, ogljikovih hidratov in maščob. Dobro je spiti od 0,5-0,75 l mleka na dan za vnos kalcija in fosforja. 
črni kruh

Pomembni minerali

Pomemben mineral je kalcij, ki ga najdemo v:
 
  • mleku,
  • siru,
  • črnem kruhu,
  • zelju,
  • vodi,
  • rumenjaku,
  • soji, lešnikih, sezamu in lanenem semenu.

Fosfor, prav tako pomemben mineral za zdravje otrokovih zob, se nahaja v:

  • vodi,
  • siru, mleku,
  • črnem kruhu in
  • rumenjaku.

Fluor je mineral, ki zavira karies in ga najdemo v:

  • jajčnih jedeh,
  • orehih, semenih,
  • mesnih izdelkih,
  • morskih sadežih,
  • belem fižolu,
  • motovilcu, solati ledenki,
  • posušeni čebuli,
  • peteršilju,
  • špinači.

Pomembni vitamini

Ne smete pozabiti tudi na svežo zelenjavo in sadje za pridobitev vseh potrebnih vitaminov.
 
Za pravilni razvoj zob sta posebej pomembna vitamin A, ki se nahaja v:
 
  • mleku,
  • jajčnem rumenjaku,
  • korenčku,
  • jetrih,
  • maslu.

Vitamin D, pa se nahaja v:

  • ribjem olju,
  • avokadu,
  • jajčnem rumenjaku in
  • nastaja v koži, ko smo na sončni svetlobi.

Hrana mora biti raznovrstna in bogata z beljakovinami, minerali, vitamini in ogljikovimi hidrati, ki dobro vpliva na zdravje in počutje nosečnice kot tudi otroka.

Komentarji

avatar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.