KDAJ SE PRIČNEJO RAZVIJATI ZAMETKI OTROKOVIH ZOBKOV MED NOSEČNOSTJO?

KDAJ SE PRIČNEJO RAZVIJATI ZAMETKI OTROKOVIH ZOBKOV MED NOSEČNOSTJO?

kako in kdaj se razvijajo zametki mlečnih zob?

6. teden nosečnosti. Ali ste vedeli, da se zametki zob vašega otroka začnejo tvoriti že v šestem tednu nosečnosti? 

4. mesec nosečnosti. V 4. mesecu nosečnosti se že pričnejo zametki mlečnih zob mineralizirati. 

9. mesec nosečnosti. V devetem mesecu nosečnosti pa se že prične mineralizacija zametkov stalnih šestic in stalnih enic. V zadnjih mesecih nosečnosti se zaradi pospešene rasti ploda in mineralizacije zob v materini krvi močno poveča potreba po mineralih, vitaminih in beljakovinah. Motnje v prehrani matere imajo v tem obdobju negativen vpliv na kakovost mineralizacije.

Rojstvo. Ob rojstvu so krone mlečnih sekalcev večinoma že v celoti zgrajene.

1. leto starosti. V prvem letu otrokove starosti pa se postopno mineralizirajo še krone drugih mlečnih zob.

Zametki zob pričnejo nastajati že v 6. tednu nosečnosti.

KAJ NOSEČNICA LAHKO STORI ZA močnejše ZOBE SVOJEGA OTROKA?

Pomembna je pravilna prehrana med nosečnostjo, hrana mora biti raznovrstna in bogata z :

  • beljakovinami
  • minerali (kalcij, fluor, fosfor)
  • vitamini (vitamin A in D)
  • ogljikovimi hidrati

Vitamin A najdemo v mleku, rumenjaku, korenčku, jetrih, maslu. 

Vitamin D pa se nahaja v ribjem olju, rumenjaku, avokadu, itd. Zanimivo pa je, da nastaja tudi v koži, kadar je izpostavljena soncu.

Za otrokov razvoj so poleg vitaminov pomembni tudi minerali. 

Kalcij, ki pomaga pri izgradnji kosti in zob, najdemo v mleku, mlečnih izdelkih, vodi, lešnikih, rumenjaku, zelju, črnem kruhu, soji, sezamu, lanenem semenu, figah. Zarodek porabi veliko kalcija za svoj razvoj v zadnjih desetih tednih.

Fluor je naravni zaviralec zobne gnilobe in ga najdemo v jajčnih jedeh, mesnih izdelkih, motovilcu, solati ledenki, morskih sadežih, orehih in semenih (največ v orehu), belem fižolu, peteršilju, špinači in posušena čebuli.

Fosfor najdemo v vodi, siru, mleku, črnem kruhu, rumenjaku.

Majhni nasveti za zdravo prehranjevanje med nosečnostjo:

  • Jejte raznoliko prehrano, kot so sadje, zelenjava, polnozrnati izdelki in mlečni izdelki.
  • Jejte manj sladke hrane (sladkarije, piškotki, torte, sladkane pijače, itd.) 
  • Za prigrizke izberite živila z nizko vsebnostjo sladkorja, kot so sadje, zelenjava, sir in jogurt.
  • Jejte manjše količine hrane skozi dan.
  • Pijte veliko vode skozi dan
  • Za manjše tveganje okvar pri rojstvu, vsak dan med nosečnostjo vzemite folno kislino, po navodilih vašega ginekologa. 
  • Jejte hrano z visoko vsebnostjo folatov, kot so šparglji, brokoli, stročnice, pomaranče, jagode, banane in žitni izdelki, obogateni s folno kislino.

Za pravilni razvoj zob sta posebej pomembna vitamina A in D.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.